Isnin, 17 Oktober 2011

Silicon Valley elit memberi penghormatan kepada Steve Jobs

Photo / AP

Stanford University muncul ditetapkan untuk ketibaan bangsawan Lembah Silikon yang dijemput untuk memberikan penghormatan kepada Steve Jobs pengasas Apple tersebut.
Auditorium dan muzium di kampus telah ditutup untuk acara peribadi dengan kawasan yang disediakan untuk media berita.

Apple berkata sebagai satu peringatan bagi Pekerjaan di Stanford pada hari Ahad petang (waktu California) adalah swasta dan media tidak akan dibenarkan berada dalam senarai tetamu. Responses untuk jemputan telah diarahkan untuk Emerson Kolektif, philanthropy yang diasaskan oleh isteri, Apple bersama pengasas Laurene Powell Pekerjaan.

Di tengah-tengah berkabung global bagi kematian seorang lelaki di belakang iPhone, iPod, iPads, dan komputer Macintosh, California Gabenor Jerry Brown mengisytiharkan hari Ahad sebagai "Hari Pekerjaan Steve" di negara barat Amerika Syarikat."Dalam kehidupan dan karyanya, Steve Jobs yang terkandung impian California," kata Brown dalam satu kenyataan.

"Untuk memanggil dia berpengaruh akan menjadi kurang benar .... inovasi mengubah industri, dan produk dia mengandung dan shepherded ke pasaran telah mengubah cara seluruh dunia berkomunikasi."

Ateve jobs meninggal dunia pada 5 Oktober pada usia 56 tahun selepas pertempuran sepanjang tahun dengan kanser.Beliau dikebumikan di satu majlis swasta di tanah perkuburan bukan-mazhab tiga hari kemudian.Pekerjaan juga telah diberi penghormatan semasa memorial 19 Oktober bagi pekerja Apple di ibu pejabat syarikat di Cupertino, California.

"Kami sedang merancang sambutan Steve kehidupan yang luar biasa untuk pekerja Apple yang akan berlangsung tidak lama lagi," Apple Ketua Eksekutif Tim Cook berkata dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Pekerjaan hari yang telah meninggal dunia.

Apple tidak menunjukkan rancangan untuk peringatan awam untuk Pekerjaan, tetapi orang telah memberikan penghormatan kepadanya dengan bunga, lilin, mesej dan lain-lain di luar rumah, ibu pejabat syarikat dan Apple kedai-kedai runcit di seluruh dunia.

Jobs adalah "berwawasan unik California. Beliau melambangkan semangat menyatakan bahawa suatu dunia yang tidak sabar-sabar menonton untuk melihat apa yang akan datang akan datang," kata Brown dalam pengisytiharan itu.

Sumber : Internet

0 comments:

Catat Ulasan

thank you kerana membaca sila lah komen,...

Ruangan iklan

Letak iklan disini free sampai 31 disember 2011
ads ads ads ads