Selasa, 9 Ogos 2011

Cita-cita dan Kerjaya

Assalamualaikum,.. kali ini ashserah nak bercerita sikit pasal cita-cita dan kerjaya,. Biasanya, kalau orang bertanya tentang cita-cita pada kita,. mesti kita berfikir apakah kerjaya aku,.. ramai yang tak dapat nak ramalkan apkah cita-cita diorang,.

Aqu pum sama zaman sekolah dulu cikgu selalu tanya "apa cita-cita kamu bila tamat persekolahan     nanti?"
Selalunya aqu akan jawab "nak jadi doktor dan polis" hahahaha

               Bila dah masuk ke kolej nie,.. cite-cite aku dah bertukar dulu nak jadi doktorlah polislah,.. sekarang dah ambik cos komputer adess,.. tapi apa-apa pum aku suka IT,.. sekarang aku fokus pada satu cita-cita yang seiring dengan cita-cita yang aku ceburi sekarang.Cita-cita dan kerjaya merupakan penentu hidup anda pada masa depan. Anda seharusnya mengenali diri anda, kebolehan anda, personaliti anda sebelum memilih untuk menceburi bidang kerjaya yang tertentu...

serah rasa cupukla untuk hari ni pasal segmen ni,.. hehehhe,.. kalau korang nk komen ke ap ke komen jer,..dan kalau korang nak tambah pendapat silakan jangan sengan silu,.. saya ni budak baru belajar dalam ni,.. tolong tunjuk ajar,.. bab kata pepatah "ambil galah tolong tunjukkan"

So,.. korang tolong tunjuk ajar sikitt yep,.. tQ all

Onion Head emoticon



0 comments:

Catat Ulasan

thank you kerana membaca sila lah komen,...

Ruangan iklan

Letak iklan disini free sampai 31 disember 2011
ads ads ads ads