Rabu, 23 November 2011

Penduduk bimbang dengan hakisan




Ketakutan mula melanda pada diri aku,.. aduh malam besok dah nak balik kampung,.. terengganu... kawan-kawan hanta email mengatakan terengganu banjir dengan ribut weh,. gane mu nak balik,. lebih kurang macam tulah,. dia ada post sedikit gambar dan video melalui yahoo,.. 


Gambar disebelah ialah pantai tok jembal dekat dengan kawasan universiti malaysia terengganu (UMT),.. jatuh pondok tu kena ribut,.. dasyatlah,..macam mana mau balik ni,.. Dari info yang saya dapat... kerajaan negeri terengganu juga telah membelanjakan beruluh-puluh juta ringgit membiayai kontretek,.. batu dan pasir dicurahkan atau ditampal,.. namun pantai tok jembal masih membimbangkan,.. katanya,.. bernama...


Hakisan tersebut mula merebak selepas beberapa bulan projek pemanjangan landasan Lapangan Terbang Sultan Mahmud disiapkan.

Orang-ramai berpendapat, pengunjuran benteng sejauh satu kilometer ke dalam Laut China Selatan disyakki menjadi punca hakisan yang tidak pernah berlaku sebelum itu.

Bermula dari pantai berhampiran lapangan terbang, ia melebar jauh lebih satu kilometer sehingga pantai berhampiran Universiti Malaysia Terengganu (UMT),..

Sedikit video yang dirakam oleh kawan saya sila lihat video di bawah,...





3 comments:

. berkata...

biar btol?
dekt je pon ngn umh.. :)

Ash serah berkata...

yeke??? hehehehhe,... ley la jumpa lain kali opp??? heheheheeh~~

Ash serah berkata...

welcome,... okay2,... t sy p tgok,...

Catat Ulasan

thank you kerana membaca sila lah komen,...

Ruangan iklan

Letak iklan disini free sampai 31 disember 2011
ads ads ads ads