Isnin, 21 November 2011

Apabila ketandusan ideal untuk menulis







Menjadi satu dilema kepada penulis-penulis blog apabila kekeringan ideal untuk menulis blog. bukan ketiadaan masa tapi dah pecah otak perah punya perah nak cari ideal. Apabila berada di situasi ini, rasa malah nak tengok blog,... Bagaimana nak dapat ideal ekk??? mengikut dari sumber yang saya baca, carilah sumber-sumber seperti buku, paper, malahan blog org lain pum,.. wahhh,. hebat nie,..hahaha~~


Malah nak cakap banyak apakata kau,.. hahahah,... meh nak kongsi sikit tips untuk mengumpul ideal entri terbaru,.. ngeh2~~

Idea ni tak tentu. Bila-bila masa je dia boleh datang. Kita tengah jalan-jalan ke, tengah tengok movie ke, tiba-tiba idea tu datang.

Tapi, pernah tak bila korang dah dapat idea, tak lama pastu idea tu hilang. Pernah hadapinya? Aku pernah. Selalu sangat.

Tips aku, setiap kali korang dapat idea. Cepat-cepat "jot down" idea korang tu kat mana-mana, supaya idea tu tak hilang macam tu je.

Contoh, masa korang tengah online. Tulis idea korang tu kat "notepad". Sekiranya idea datang masa korang tengah seronok berjalan. Tulis idea tu kat handphone, dan save. Dengan tu, idea korang tak "vanish" macam tu je. Nice..=)  Aku lempang korang laju-laju karang. Haha.. 

Bagaimana dengan korang? Mungkin korang mempunyai tip yang tersendiri apabila berada dalam situasi ini. Mungkin juga boleh dikongsikan disini? Perkongsian daripada korang semua amatlah dihargai. Terima kasih. 
Jangan tanya aku nak tulis kat mana, kalau idea tu datang masa buang air pulak. nggak boleh

p/s: Sebenarnya saya juga dalam ketandusan idea untuk menulis, sebab itu entri ini ditulis. Hehe.  

0 comments:

Catat Ulasan

thank you kerana membaca sila lah komen,...

Ruangan iklan

Letak iklan disini free sampai 31 disember 2011
ads ads ads ads