Selasa, 4 Oktober 2011

impian dan cita-cita


Apakah anda sudah puas dengan kehidupan anda saat ini? Sudahkah anda memiliki rencana masa depan anda? Apakah anda memiliki impian impian yang menjadi prioritas utama dalam hidup anda, seperti ; memiliki usaha sendiri, penghasilan yang lebih besar, memiliki rumah pribadi, membeli mobil baru, jalan-jalan keluar negeri, memberikan pendidikan yang terbaik buat putra putri anda, meninggalkan warisan, kebebasan dari segi keuangan (financial freedom), kebebasan dari segi waktu (time freedom), atau membantu orang lain/kegiatan sosial.

Impian dan cita-cita, setiap hidup kita mesti ada impian dan cita-cita.. jika orang itu tiada imian alamaknya korang tau apa akan jadikan so tak payahla aku citer banyak-banyak hahah,.. mengenai cita-cita..apkah kita semua yakin itu adalah impian dan cita-cita??

Ashraf nak bagitahu sikit,.. zaman sekolah dulu kita sering dengar kawan-kawan kita cakap cita-cita saya ingin jadi polis,doktor dan sebagainya bila ditanya oleh cikgu. Ashraf dulu nak jadi pilot,.. tapi skrg jadi palokk dah,. hahahah.... apa-apa pum setiap dari kita banyak yang tidak berjaya dari mengecapi cita-cita nak jadi doktor dan sebagainya. Selepas masuk univesiti,kolej dan sebagainya barulah kita tahu kerjayaan kita sebenarnya mengikut kos yang di ambil,..

Manusia memiliki gairah yang sudah terbentuk dalam dirinya untuk menjadi sukses-sesuatu yang sama alaminya dengan bernafas. Salah satu kebutuhan terbesar adalah memiliki tujuan dalam hidup dan kita memerlukan insting kesuksesan ini untuk mencapai hal itu.

Bila kita memiliki sejumlah cita cita dan impian besar tentang apa yang ingin kita capai, maka semakin besar pula motivasi dan keinginan kita untuk meraih sukses sehingga memberikan impak emosional yang membakar semangat untuk berjuang melawan segala kesulitan yang datang. Bila impian tersebut tidak memberikan impak emosional maka ia akan berubah menjadi sekedar khayalan belaka.


Ashraf yakin sekali anda semua pasti memiliki impian. Namun agar impian tersebut apat memberikan dampak emosional, anda bisa memulai dengan membuat sasaran sasaran kecil.

Kunci sukses yang utama adalah impian. Terutama jika anda ingin sukses memulai untuk membangun asset besar, memang yang pertama anda harus memiliki impian dan cita cita yang menjadi perioritas hidup. Saya yakin, hampir setiap orang pasti punya cita cita. Boneka susan-pun tidak ragu melantunkan cita citanya ingin menjadi dokter.

Manusia memiliki gairah yang sudah terbentuk dalam dirinya untuk menjadi sukses-sesuatu yang sama alaminya dengan bernafas. Salah satu kebutuhan terbesar adalah memiliki tujuan dalam hidup dan kita memerlukan insting kesuksesan ini untuk mencapai hal itu.

1 comments:

Spanar Buruk berkata...

hai sherah..sherah hai..ok bye...

http://spanarburuk.blogspot.com/2011/09/angry-birds-giveaway-by-spanar-buruk.html

Catat Ulasan

thank you kerana membaca sila lah komen,...

Ruangan iklan

Letak iklan disini free sampai 31 disember 2011
ads ads ads ads